Şalvarlı Badminton Gazete Haberleri

Sponsorluk: Balkan Şampiyonası

Wednesday 28 January 2009

Badminton şampiyonası Mersin’de olacak

 “Okul öncesi eğitim, gelişmişlik göstergesidir”

İlçede okul öncesi eğitime önem verdiklerini belirten Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal, bu sene okuma-yazma oranının yükseldiğini vurguladı.

Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal, okul öncesi eğitime önem verdiklerini belirterek, bu eğitimin ciddi anlamda yayılmasının gelişmişlik göstergesi olduğunu söyledi.
İlçe olduktan sonra Yenişehir bölgesinde okul öncesi eğitime önem verdiklerini dile getiren Kaymakam Kartal, ilçenin okuma-yazma oranının da önemli oranda yükseldiğini hatırlattı. Ülkenin eğitim seviyesinin yükselmesi için okul öncesi eğitim planının önemli olduğunu değinen Kartal, İlçe Halk Eğitim Müdürlüğü kapsamında başlatılan eğitim seminerleriyle bu sene Yenişehir ilçesinde 65 adet okul öncesi eğitim merkezi kurulduğunu söyledi.

Okul öncesi eğitim şart

Mersin’in gelişmişlik oranının yükselmesi için bu tür çalışmaların üzerinde durulduğuna dikkat çeken Kartal, “Mersin’in iyi bir konuma gelmesi için okul öncesi eğitim şart. Çünkü bu eğitim, ülkenin gelişmişlik göstergesidir. Bu nedenle okul öncesi eğitime önem veriyoruz. Geçen sene Yenişehir bölgesinde hiç olmayan bu tür eğitim merkezleri şuanda ilçemizde 65 tane. Bu oranı yükseltmeyi hedefliyoruz. Eğitim önemli bir unsurdur. Bunu ciddiye alıyoruz” dedi.

Mersin gelişmeye müsait

Önümüzdeki sene eğitim konusunda yüzde 90 oranında gelişmeyi planladıklarını ifade eden Eyüp Sabri Kartal, kentin bu konuda iyi bir duruma gelmesi için eğitimin üzerinde durulduğunu söyledi. Mersin’in gelişmeye müsait bir konumu olduğunu aktaran Kartal, “Okul öncesi eğitim konusunda aslında Mersin büyük bir ivme kazanmış. Bunu daha iyi değerlendirebilirsek, eğitim seviyesi de ilde yükselir. Önümüzdeki sene yüzde 90 oranında okul öncesi eğitimi ilerletmeyi planlıyoruz. Hedefimiz bu. Şu anda bu konuda diğer ilçelere göre en ileride Yenişehir ilçesi görünüyor. Bundan dolayı gururluyuz. Halk Eğitim Müdürlüğü bünyesinde okul öncesi eğitim merkezi açtık. Bu sene daha yeni ilçe olmamız itibariyle çalışmalarımıza yeni başladık. Zamanla daha iyi bir şekilde gelişeceğimizi düşünüyorum” diye konuştu.

Badminton şampiyonası Mersin’de olacak

Başlatılan çalışmalar sonucunda okuma-yazma öğrenenlerinin sayısının 350 olduğuna işaret eden Kaymakam Kartal, ilçede ‘Badminton’ spor dalının yayılması için projeler üretildiğini kaydetti. Türkiye Badminton Federasyonu’nun düzenlediği Badmintan Şampiyonası’na kendisinin de katıldığını hatırlatan Kartal, Mersin’in Dünya olimpiyatlarında Türkiye’nin merkezi haline gelmesini istediğini söyledi. Badminton şampiyonasının bundan sonraki dönem Mersin’de olması için çalışmalar yaptıklarını bildiren Kartal, bu durumun olması halinde kentin spor anlamında önemli mesafe kat edeceğini sözlerine ekledi.

İbrahim Aktürk / Bugün Mersin

No comments:

Post a Comment